Rasanya dah lama.. kita tak bincang pasal pasif income.. bukan apa.. aku sajee jee.. nak kasi refresh sikit.. takut-takut kita terlupa.. sebab kita terlalu asyik beli rumah lelong.. beli tanah lelong je.. ha ha ha

Sekarang nii.. bila aku explore iklan lelong.. aku pun ada rasa gerun gak.. sebab ada banyak umah nak kena lelong beb.. ni tunjukkan yang ekonomi kita tak baik.. tapi disebalik susah orang lain.. keadaan gawat-gawat cam nii.. sebenar ada peluang yang boleh kita ambik.. oppp.. sorry.. bukan peluang.. tapi ada benda yang boleh kita bantu orang lain.. tul tak..? kita tolong langsaikan hutang bank mereka tu

Apa pun.. aku nak ucapkan tahniah la.. sebab aku dengar cerita.. ramai kawan-kawan kita.. dah ada 5 – 6 bijik rumah sekarang ni.. cargas betoi.. kayo kayo korang

Robert TKiyosaki penulis buku RICH DAD POOR DAD ada bagi tau.. kaya tuu.. bukan berapa banyak gaji yang kita terima.. bukan berapa banyak rumah yang kita ada.. bukan kereta apa yang kita pandu.. tapi katanya.. bila pasif income kita melebihi dari perbelanjaan bulanan kita.. korang setuju ke?

Apa pun.. bila kita dah ada banyak umah nii.. bagus gak kita buat kira-kira sikit.. kiralah berapa pasif income yang kita ada? Bagi aku.. benda ni penting sangat.. mana tau pulak.. pasni giliran kita kena buang kerja.. tapi bila kita ada pasif income nii.. sekurang-kurangnya.. boleh gak kita bertahan.. boleh gak kita bernyawa sikit.. ha ha

Bagi kes aku.. aku ada gak sikit pasif income.. setakad hari nii.. sumber pasif income aku.. adalah hasil dari untung rumah sewa, dividen ASB sikit, bisnes sikit, saham sikit. Tapi bila dicampur-campur semua tuu.. best gak la..

Sebab sekarang ni.. jumlah pendapatan aku.. 47% datangnya dari pasif income.. dan 53% adalah dari gaji yang aku terima..

Aku nak ajak kawan-kawan semua.. jom kita kerjasama.. kita syer-syer info pasal pasif income.. kita bincang-bincang.. apa aktiviti lain yang boleh kita buat.. supaya boleh tingkatkan pasif income.. jom jom.. sila sila..

Ok lah.. korang layan gambar kat bawah nii..


INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576