Aku syukur sangat.. sebab semalam aku terima surat dari pejabat tanah Hulu Langat.. bagi tau yang permohonan tanah TOL aku.. seluas 1.5 ekar kat Sungai Long.. dah pun diluluskan.. Alhamdulilah

Dulu aku mohon tanah nii.. main hantam jee.. aku dapat info dari kawan-kawan pejabat tanah.. cadangkan kat aku mohon tanah nii.. aku pun isi lah borang.. pastu buat plan.. hantar permohonan kat pejabat tanah

Mana tau.. dapat pulak.. rezeki anak-anak

Perancangan aku.. pasni aku akan ukur tanah nii.. untuk tentukan sempadan tanah.. aku takut laa.. kalo sempadan tak confirm nii.. sebab takut kita ceroboh tanah jiran

Pastu bila sempadan dah confirm.. aku panggil jentolak.. kasi sodok tanah nii.. kasi bersih.. pastu kayu-kayu atas tanah tuu.. kasi bakar

Pastu lak.. aku beli tiang pagar.. kasi pagar tanah nii.. sambil tuuu aku buat pondok kecik.. senang sikit nak lepak-lepak

Last sekali aku tanam pokok.. nanti aku pergi tapak semaian.. beli pokok yang besar-besar.. yang harga murah-murah.. tak kisah lah pokok apa pun.. asal kan pokok tuu besar.. pastu kasi tanam

Bila semua dah tanam.. aku ambik gambar.. pastu mohon tanah kerajaan lak.. kena isi borang jadual 1 dan hantar pelan.. aku harap-harap lah.. kerajaan sudi pajak kan tanah nii kat aku.. kalo dapat 99 tahun pun dah ok.. boleh gak dapat geran

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576