Semalam kami bukak booth kat Wisma Tani.. kat Putrajaya.. Antara gang-gang kita yang datang.. Pie, Bling2, El, Nogix, Faris, Muazam dan aku sendiri..

Kita orang telah dijemput oleh pihak Kementerian Pertanian (En Daud) untuk bukak booth nii.. Bersempena majlis “ Seminar Pelaburan Pertanian Untuk Usahawan Dan Syarikat Swasta Tahun 2009 ” yang diresmikan oleh Dato Noh Omar

Ni kira pengalaman pertama aku bukak booth nii.. sebelum nii tak pernah aku buat benda cam nii.. ayooo malunya nak cakap ngan orang ramai..

Cam mana pun.. secara keseluruhan program nii.. memang best.. banyak benda baru aku belajar

Hasil dari seminar nii.. baru aku tahu.. sebenarnya kalo kita serius invest dalam sektor pertanian.. banyak subsidi dari kerajaan.. yang boleh kita dapat beb..

Selain tuu.. aku belajar macam mana nak urus booth.. bukan senang beb.. cabaran paling besar.. adalah perasaan malu

Untuk atasi cabaran malu nii.. aku pun cuba laa beranikan diri.. bagi brochure kat tetamu yang datang.. aku try explain laa aktiviti kita.. ada yang dengar.. dan ramai gak yang lari.. ha ha ha.. syok syok..

Tapi bila dah 3-4 kali berjaya explain kat tetamu.. baru laa.. confident sikit.. baru laa tak malu lagi.. ha ha ha

Baru aku tahu.. macam mana perasaan budak-budak kerja sale.. yang bukak booth kat pasaraya tuu.. kadang-kadang mereka promote kredit kad la.. jual hartanah laa.. nampak jee senang kan.. tapi bukan sesenang yang disangka

Oklaa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576