Semalam aku ke Hulu Langat.. meeting ngan pak Syed.. dia nii adalah abang kepada salah sorang pak menteri kita ..

Ceritanya.. pak Syed nii.. dia beli tanah geran kongsi.. jadi dia cadang nak pecah geran tu.. supaya masing-masing boleh dapat geran individu.. bila dah ada geran sendiri.. mudah nak jual.. nak pajak kee.. nak gadai.. nak pindahmilik, dan tak gaduh pasal sempadan lagi..

Kita orang borak pasal tanah nii.. kejap jee.. pastu kita orang bincang pasal politik dan jugak petua beli rumah

Banyak benda baru.. aku belajar dari pak Syed.. dan aku rasa.. bagus aku syer ngan korang.. yelaaa untuk tatapan bersama.. he he he

Nasihat pak syed.. kalo kita beli rumah.. benda yang paling penting.. pilih LOKASI yang cun.. mesti dekat ngan kemudahan, bersih dan lelain lagi.. sama macam nasihat Azizi Ali, Sifu Pie2020, Sifu Faridz.. sama jee

Selain benda tuu.. pak Syed cadangkan.. supaya kita semak jemaah kawasan tuu dulu.. Caranya kita solat jemaah kat surau atau masjid area tuu.. banyak kali.. pastu joint aktiviti mereka.. dan kita buat penilaian

Kalo kita rasa sesuai.. baru kita beli rumah area tuu.. kalo sebaliknya lebih baik jangan. Sebab jiran, kekawan dan jemaah yang baik sekeliling kita, menjamin kebahagian hidup

Bagi aku laa.. aku setuju sangat nasihat pak Syed tuu.. kita bukan carik wang semata-mata.. tapi lebih dari tuu

Kalo laa.. pak Syed sedia syer petua dia.. rasa-rasanya petua korang, cam mana pulak ekk? Oklaa.. fikir-fikirkan

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576