Dalam minggu lepas.. terlalu banyak benda baru.. yang aku belajar.. aku belajar macam mana nak kembangkan bisnes ala orang Cina.. hu hu hu

Wowowowo.. tima kasih banyak-banyak Mr AG.. sebab sanggup syer ilmu ngan aku.. apa yang dia bagi tau.. benda yang sangat simple.. tapi cukup-cukup praktikal..

Pesan Mr AG kat aku.. “lu mau kaya.. lu mesti selalu main monopoli”

Untuk makluman korang.. Mr AG nii.. dia niaga hardware.. dah hampir 25 tahun… jual simen, jual pasir, besi dan barang-barang pembinaan..

Apa yang dia buat.. hasil untung niaga hardware.. dia turn beli tanah.. pastu kasi bikin rumah kedai.. pastu kasi sewa ngan Maybank, Hong Leong Bank, 7- Eleven, restoran, klinik.. semuanya sewa ngan dia.. hoyooo masuuukkkk beb..

Selain ada rumah kedai berpuluh bijik.. Mr AG nii ada ladang kelapa sawit.. 356 ekar kat Pahang dan 255 ekar kat N. Sembilan.. wooooo… kayaaa nya

Aku heran laa ngan mereka nii.. bukan ada belajar tinggi pun.. bukan buat bisnes yang canggih-canggih pun.. cakap orang putih pun tak reti.. tapi bab carik duit.. memang tip top laa.. hebat laa

Apa pun.. tahniah Mr AG.. teruskan usaha lu orang

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576