Assalammualikum.. kini juruukur.. sudah kembali ke udara.. he he he.. apa pun.. aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak.. kat korang semua.. yang sentiasa bagi sokongan.. dorongan.. sebab tanpa korang.. siapa laa aku…hu hu hu

Untuk hari nii.. aku ada banyak meeting.. kat Banting.. Sepang.. Bangi.. Putrajaya dan Shah Alam.. Bestnya.. jumpa client baru.. seronok laa borak ngan mereka nii.. sebab dia orang nii.. pelabur bijak.. smart investor..

Ok laa.. Berbalik kepada cerita kita.. bila aku meeting ngan mereka nii.. baru aku perasan satu benda.. yang profesion juruukur nii… sama macam tukang emas laa.. kita orang nii… mengkayakan orang yang nak kaya

Maksud aku.. katakan laa.. korang beli 2 ekar tanah dan 2 kilo emas.. pastu korang berjumpa ngan juruukur & tukang emas.. mintak tolong mereka nii.. upgrade tanah korang.. jadikan lot bungalow kee.. industri kee.. emas tadi pulak.. korang kasi buat cincin.. gelang.. rantai dan macam-macam.. apa akan jadi ngan nilai investment korang.. dah tentu melambung tinggi punya.. sapa yang kaya?.. korang gak yang kaya.. he he he. Betul tak?

Jadi peranan si juruukur & si tukang emas nii.. menambah kekayaan korang.. nasib si juruukur & si tukang emas.. tak banyak berubah.. si juruukur dengan teropong dia.. dan si tukang emas dengan tukul dia.. he he he

Mereka nii.. dapat laa sikit upah.. yang tak seberapa.. hasil kemahiran yang mereka ada.. tapi masih lagi.. kais pagi makan pagi.. kais petang makan petang.. kesian kesian.. he he he

Manakala si pelabur pulak.. untung juta-juta.. boleh beli bungalow besar.. kereta besar.. hu hu hu

Nasihat aku.. kalo nak kaya.. jadi laa investor bijak.. gunakan peluang yang ada.. kekawan yang ada.. untuk tambah kekayaan kita..

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL 012-3193576