Hari nii.. belah pagi.. aku gi ronda ngan anak-anak.. saje jee gi pusing-pusing.. bawak budak-budak.. he he he.. sambil tuu.. kita orang pun gi tengok bebrapa bijik rumah.. sekitar Subang Jaya

Biasa laa hobi aku.. pantang ada jee signboard.. for sale/rent.. aku pun call agent.. saje jee.. tanya market.. rumah tuu.. ada lagi kee?.. nak sewa kee nak jual..? kalo nak jual.. harga brapa..? kalo sewa.. nak sewa brapa..? luas rumah brapa..? ada reno tak? rezab bumi kee?.. macam-macam lagi laaa aku tanya..

Kekadang tuu.. kesian gak tengok agen tuu.. kena layan soalan bodoh aku nii.. tapi apa bole buat.. dah kerja dia orang.. he he he

Disebalik tuu sebenarnya.. aku nak carik info.. aku nak tahu.. market kat sesuatu kawasan.. pastu bole aku buat sikit analisis.. area mana yang berpotensi besar.. untuk kita sesame invest..

Pas lepak kat Subang Jaya.. kita orang gi Bangi lak.. jumpa ngan abang F.. tengok tanah sekitar Sungai Merab.. ayooo itu tanah banyak tinggi ooo.. topografi berbukit bukau.. pastu ada paya lagii.. kalo nak buat earthwork.. mesti mahal gila beb

Lepas tuu lak.. kita orang tengok tanah kat sekitar Sungai Ramal.. ayoo ini tanah banyak cun ooo.. tepi jalan besar.. banyak kreta.. kawasan cerah.. rezab Melayu.. pegangan selama-lamanya.. pastu view cantik lagi.. teruja aku tengok..

Aku cuba pujuk tuan tanah.. suruh dia jual.. tapi dia tak mau laa pulakk .. kononya tanah tuu.. nak bagi kat anak-anak..

Apa sudah jadi laa ngan aku niii.. hari-hari.. tanah.. tanah… tanah.. he he he

Ok laa.. bye bye semua

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN