Best gak gi cuti-cuti Malaysia nii ekk.. sempena cuti Gong Xi Fai Chai nii.. aku gi ronda-ronda belah Pantai Timur

Anak-anak aku paling seronot… dalam perjalanan tuu.. dia orang menyanyi laa.. pastu bergaduh laa.. kejap menangis.. pastu ada yang terberak laa… he he he.. macam-macam daaa.. .. telatah anak-anak aku.. he he he

Kita orang konvoi 2 kereta.. 8 orang semuanya.. selain family aku.. ikut sekali cuti kali nii.. mak pak mertua aku and family makcik aku

Ni laa waktu nak eratkan silaturahim.. kalo tak… sebelum nii.. asyik kerja kerja kerja.. duit duit duit.. he he he.. tapi kan.. aku perhatikan.. anak-anak aku.. Si Naufal ngan Si Aisy.. cuti kali nii.. banyak benda baru dia orang belajar.. sebab dia orang asyik tanya jee.. jenuh gak.. abah ngan mama dia nak jawab.. he he he

Tempat pertama kita orang lepak.. kat Terengganu.. kita orang lepak semalam kat Anjung Pantai Seberang Resort.. pastu semalam lepak kat Homestay area Seberang Takir

Uyooo.. best makan kat Ganu.. udang, sotong, ikan bakar, kopok lekor.. semua ada.. best best.. kita orang makan tak ingat dunia.. he he he

Puas ronda Ganu.. kita orang gi Kota Bahru lak.. cadang-cadang nak lepak 2 malam kat sini.. he he he.. selain tuu.. bole gak jumpa ngan budak-budak opis KB kita orang.. nak kena bagi motivasi sikit.. ngan budak-budak tuu.. suruh rajin-rajin carik kerja.. he he he

Kat KB.. anak aku Si Naufal.. terperanjat beruk tengok aktiviti ekonomi kat sini.. “abah orang kat sini rajin laa.. pandai niaga.. banyak kreta besar.. banyak rumah besar”

“Abah perasan tak kat pasar tadi.. mana gerai yang bising.. ramai orang berkumpul.. beli barang dia orang.. mana yang tak bising.. tak dee orang bah.. ”

Dan hari nii.. kita orang nak ronda KB lagi.. he he he.. sebelum betolak ke destinasi selanjutnya..

Ok laa.. bye bye semua

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN