Hari nii.. kita orang ronda-ronda sekitar KB lagi.. best laa lepak kat KB nii.. kedai makan banyak.. kekawan kita orang ramai kat sini.. pastu layanan yang kita orang terima.. amat-amat best.. tip top laa

Nak jadikan cerita.. kat KB kreta aku rosak.. kipas radiator tak jalan laa pulak.. huyooo cemas beb.. korang bayangkan laa.. tengah-tengah jem kat KB nii.. tiba-tiba temperature kreta aku naik.. gelabah broo.. pengalaman betoi laa..

Apa lagi.. aku pun ello kekawan kat KB.. mintak tolong carikkan mekanik.. dan sungguh aku tak sangka.. Saudara Z.. tolong aku dari awal sampai ke sudah.. terharu aku ngan bantuan abang Z kita nii.. jasa muu tetap aku kenang broo

Selesai urusan kreta.. belah tengah hari lak.. kita orang bertolak balik ke Ganu.. singgah kat Losong.. makan krepok lekor.. ayoo wife aku beli kropok.. punya laa banyak.. penuh bonet kreta.. he he he

Puas makan kropok lekor.. destinasi selanjutnya.. kita bertolak ke Kuantan lak.. dan malam nii.. kita orang tido homestay.. kat Kuantan.. uyooo best homestay nii.. simple tapi classs gitu.. anak-anak aku punya suka.. kejap lari sini.. kejap lari sana

Tapikan.. aku perhatikan.. sepanjang cuti-cuti Malaysia kali nii.. anak-anak aku.. terutama Si Naufal.. banyak benda baru dia belajar.. siap dia sekolahkan aku lagi.. he he he

“abah.. Apan rasa.. kalo abah ada duit.. bagus abah beli tanah kat tepi pantai kee.. kat tepi sungai kee.. nanti kita bole buat resort.. abah ngan mama bole duduk kat situ.. mesti best abah.. kita buat cantik-cantik laa”

“abah.. kat Pahang ni banyak kelapa sawit laa.. mesti dia orang tuu.. orang kaya abah.. ada tanah besar.. abah kalo kita nak tanam kelapa sawit nii.. rasaya bagus berapa besar abah? Untung tak abah?”

“Abah tuu… sikit-sikit marah Apan.. sikit-sikit marah Apan.. macam mana Apan nak belajar.. abah.. kalo kita buat salah.. baru kita belajar.. salah belajar.. salah belajar”

“Abah.. tak nak buat homestay kee bah.. bagus ada cam nii.. kita bole tolong orang.. nanti kita bole duduk gak.. Apan rasa.. kat Melaka bagus bah.. ramai orang.. untung tak bah?”

Tu laa telatah anak-anak aku.. untuk hari nii.. he he he

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN