Bestnya hari nii.. aku tak pergi mana… dok opis jee dari pagi tadi.. sebab nak kena siapkan banyak quotation daa..

Semalamkan… aku ada meeting ngan Wak S kat Putrajaya.. lama betoi tak jumpa Si Wak S ni. Dan semalam dia bagi tau.. dia ada lagi beli tanah baru.. sekitar pinggir Putrajaya… uyoooo banyak kaya laa ini orang tua.. invest tanah main juta-juta sudah

Kalo dulukan.. kita orang lepak kat mamak dah cukup dah.. discuss projek tanah tanih nii.. tapi sejak dua menjak nii.. sudah pandai pilih tempat pulak.. nak carik tempat yang classs gitu.. mau tempat yang ada aircond.. yang privacy.. he he he

Biasa laa borak pasal tanah nii.. 5 minit jee.. selebihnya kita orang merapu benda lain.. tapi salah satu topic.. yang aku rasa bagus aku syer ngan korang semua.. pasal magnet rezeki

Menurut kata Wak S.. kalo orang niaga nii.. rezeki dia orang nii macam magnet.. maksud Wak S.. kadang-kadang tuu.. kalo kita tengok.. ada kekawan kita… baru jee niaga setahun dua.. tapi rezeki mencurah-curah.. projek tak menang tangan.. klien lak yang hebat-hebat.. tapi.. ada gak.. yang sebaliknya

Jadikan.. pengalaman Wak S.. bagi sapa-sapa yang ada masalah.. yang susah nak kembangkan bisnes.. walaupun dah buat macam-macam usaha.. Wak S syorkan.. bagus kita jumpa ngan mak pak kat kampung.. mintak ampun.. minta maap kat dia orang..

Pastu.. mintak dia orang doakan kita.. supaya kita dibanyakkan rezeki.. dihujani rezeki

Bila kita dapat rezeki lak.. jangan sesekali lupa.. bagi kat mak pak kita.. lapangkan rezeki mereka.. uruskan makan pakai mereka.. jaga mereka bebaik

Kata Wak S lagi.. bila mak kita mati jee.. maka tertutup 1 rahmat.. tak dee lagi doa sorang ibu.. jadikan.. bagi sapa-sapa yang ada masih ada mak pak tuu.. jaga laa mereka bebaik.. doa ibu.. magnet rezeki

Kasih ibu sampai ke syurga.. kasih ayah sepanjang masa.. kasih saudara bila berada..

Oklaa.. bye bye semua

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN