Sehari dua nii.. ramai klien call aku… suruh ukurkan tanah dia orang.. sebab dia orang nii.. nak buat kolam pancing ikan

Konsep yang dia orang nak buat nii.. ala ala resort gitu.. di samping pengunjung datang gi mancing ikan.. mereka bole gak bermalam kat situ. Pastu siap ngan restoran sekali. Ikan yang mereka dapat dari kolam tadi.. bole laa terus dimasak kat restoran tuu

Aku perhatikan.. bagus gak konsep cam nii.. kalo kat surat kabar tuu.. macam-macam pertandingan mancing yang ada.. mancing kat kolam laa.. mancing kat laut laa.. pastu dapat sambutan hebat lak tuu.. dan hadiah lak.. lumayan beb..

Bagi mereka yang ada tanah.. kat kawasan yang berpaya.. pastu lak.. sesuai buat kolam ikan.. mungkin nii satu idea baik untuk korang.. korang boleh bikin kolam pancing ikan.. pastu samada.. korang operate sendiri.. atau korang kasi sewa tanah tadi

Macam klien aku nii.. dia sewakan tanah jee.. luas tanah tuu 5 ekar .. bole dapat RM6K sebulan beb.. pastu penyewa tuu lak.. sanggup sewa sampai 15 tahun.. bestnya.. ayooo syokkknya

Jadikan.. main sewa-sewa tanah cam ni pun.. masyuuukkk gak kan.. kalo sebelum nii.. tanah berpaya.. tak ramai yang nak.. tak dee orang yang pandang.. tapi pasni aku rasa.. ramai yang akan bukak mata.. he he he

Aku tak brapa paham sangat.. bab-bab niaga cam nii.. yang aku tahu pasal tanah tanih jee.. he he he.. jadi bagi sapa-sapa yang ada pengalaman tuu.. mana tau korang bole kongsi cerita niaga kolam ikan kat sini… sila-sila.. jangan malu.. jangan segan.. sila-sila.. he he he

Ok laa.. bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN