Korang perasan tak.. invest kat tanah nii.. pelaburan yang membosankan.. pastu lak.. nak kena pakai modal yang besar lak tuu..

Korang bayangkan laa.. nak ambik loan pun lambat.. pastu nak proses pindah milik pun lambat.. pastu lak nak upgrade tanah tuu.. nak jadikan lot bungalow kee.. nak buat kilang kee.. lagi laa lambat.. tul tak?

Berbanding ngan investment lain.. main CPO kee.. saham kee.. emas kee.. rumah atau bisnes kee.. semuanya cepat.. nampak laa duit tuu gerak.. untung rugi tuu cepat jee.. tapi kalo invest kat tanah.. ayooo slowww beb

Tapi lambat-lambat pun.. lembap-lembap pun.. aku tetap suka kat tanah.. he he he.. sebab dah kerja aku daa.. hari-hari selesaikan masalah tanah orang.. he he he

Aku perhatikan laa.. sapa-sapa nak mula invest tanah nii.. bagus korang carik tanah yang kat pinggir bandar.. beli laa sekar dua.. cukup laa.. pastu korang simpan jee tanah tuu

Kalo korang perasan.. tanah kat area Sg Penchala misalnya kan.. tanah tuu tanah rezab Melayu.. tapi harga dia mahal gila beb.. sebab ramai orang TTDI, Bandar Utama, Sri Damansara, Kota Damansara yang beli.. sebab tuu harga dia naik gila-gila

Pastu lak kat area Sg Merab contohnya.. harga dia naik sebab ramai orang Putrajaya, BBBangi, Serdang yang iye-iye nak beli.. jadi harga pun mahal

Maksudnya kalo kita bole invest tanah.. yang sekitar tanah tadi.. ramai orang-orang kaya.. jadikan.. potensi tanah kita tuu.. nak naik dari segi nilai dia tuu.. amat laa cerah.. tapi kalo sebaliknya.. kena tunggu laa sampai berjinggut.. he he he

Selain tuu.. tanah nii benda yang kita bole upgrade.. nak kasi cepat nilai dia naik.. kasi upgrade tanah tuu.. upgrade kawasan tuu.. dulu kat Balakong.. kawasan nii kawasan jin bertendang.. tapi bila ada banyak kilang haram.. pastu banyak lak kilang halal.. harga dia mahal sudah

Jadi.. jom laa kita beli-beli tanah.. he he he

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN