Ni.. aku nak pesan kat kekawan semua.. terutama yang ada tanah pusaka.. aku syorkan sangat.. korang uruskan tanah pusaka tuu.. jangan biarkan cam tuu jee.. rugi beb

Walaupun ramai yang complain.. kos nak uruskan tanah nii.. mahal laa.. pastu ada yang bagi tau.. mereka gaduh adik beradik laa.. tapi bagi aku.. apa pun cabaran yang datang.. korang duduk bersama.. atasi semua cabaran tuu

Setakad hari nii… aku banyak jumpa.. terutama tanah Rezab Melayu.. satu geran banyak nama… ada yang 10 nama.. ada yang 42 nama pun ada.. macam-macam laa.. kalo tak diuruskan tanah nii.. lambat laun.. tanah nii tak dee nilai beb.. sayang ooo

Baru-baru nii.. aku ada uruskan tanah sorang klien nii.. nama dia En A.. tanah dia kat Bangi.. luas tanah tuu 4 ekar.. tapi part dia.. cuma sekar lebih jee.. dan hari nii.. urusan tanah tuu.. dah pun selesai..

En A dah pun dapat geran individu.. horeeeyyy… ayooo banyak happy ini orang.. siap belanja aku makan lagi.. he he he.. dan aku dapat tahu.. dia dalam proses jual tanah tuu.. ngan harga RM600K.. ayoooo manyakkk syookkk oooo

Bagi aku laa.. apa laa sangat RM10K tuu.. bayaran uruskan tanah tuu.. berbanding nilai RM600K yang dia dapat..

Kalo korang ada tanah pusaka.. korang fikir-fikirkan benda nii

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN