Ni aku nak syer ngan korang.. kami baru jee dapat… satu Pekeliling Pengarah Tanah dan Galian Selangor.. dalam pekeliling nii.. mereka bagi tau.. cara macam mana nak mohon pecah bahagian tanah (pecah geran).. bagi tanah pertanian yang kurang sekar

Korang ingat tak?.. sebelum nii.. aku ada bagi tau.. pasal tanah pertanian yang kurang sekar.. bole pecah geran.. dan sekarang nii.. baru lah benda ni berkuatkuasa..

Bila benda nii berkuatkuasa.. aku nampak.. banyak faedah yang kita dapat.. sebab kalo laa korang ada tanah pusaka.. dan korang bercadang nak pecahkan geran.. supaya sanak saudara korang.. boleh dapat geran masing-masing.. aku rasa.. nii laa peluang korang.. untuk selesaikan masalah tanah korang tuu

Kalo sebelum nii.. korang terpaksa kongsi gerann.. satu geran.. banyak nama.. nama pakcik ada.. nama makcik ada.. nama tok pun ada.. kalo nak pecah geran.. gaduh-gaduh lak.. tapi ngan ada pekeliling nii.. masalah tanah korang tuu dah bole selesai..

Apa pun.. benda nii.. aku lom pernah try lagi.. sebab benda nii.. aku baru jee terima.. pada 24hb Mac 2010.. panas lagi nii.. jadi.. biar aku try satu dua kes dulu.. sampai selesai.. kalo dah semua ok.. baru aku war-warkan lagi kat korang..

Ok laa.. Bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN