Archive for April 8th, 2010

JOM BANDING-BANDING.. JOM KITA UPGRADE

Hari nii.. aku rasa.. apa kata.. kalo kita bincang-bincang sikit.. kita banding-banding sikit.. antara tanah orang Melayu.. ngan tanah bangsa lain

Bukan apa.. saje jee.. nak kasi bukak mata sikit.. he he he.. aku ambik contoh laa.. kampong aku.. kat Beranang sana.. kalo dulu.. 30 tahun dulu.. masa aku kecik-kecik dulu.. aku main kat kebun getah.. sampai laa ke hari nii.. kebun tuu masih ada lagi beb

Pastu lak.. kampong aku kat Bangi.. kalo dulu.. tanah tuu.. tanam ngan dusun durian.. sampai ke hari nii.. masih dusun laa lagi.. tak ubah-ubah.. Yang berubahnya.. kawasan sekitar.. dulu sebelah lot.. estate getah.. sekarang.. dah jadi perumahan.. so dapat laa tempias pembangunan sikit.. he he he

Setakad hari nii.. hampir 10 tahun.. aku bergelumang.. ngan tanah tanih nii.. aku lom pernah jumpa lagi.. kawasan kilang haram.. orang Melayu.. lom pernah lagi bro.. kalo ada pun.. mungkin bole kira.. ngan jari tangan jee kot.. he he he.. sikit sangat jumlah dia

Pastu lak.. kalo korang nak tengok.. 1 geran.. banyak nama.. banyak tuan.. korang carik geran orang Melayu.. banyak kes macam nii.. kesian laa.. kalo geran banyak nama nii.. tanah tuu tak dee nilai broo.. nak jual susah.. nak charge kat bank tak leh.. gaduh pasal sempadan.. dan lain-lain laa

Pastu kalo korang nak carik pemaju Melayu.. developer Melayu.. yang kukuh.. yang besar.. kurang sangat broo.. kurang sangat

Berbanding tanah bangsa lain.. kalo dulu kat Balakong.. kawasan tuu.. kawasan jin bertendang.. semua orang tak nak.. tapi sekarang nii.. dah jadi kawasan industry bro.. nilai tanah lak.. juta-juta sudah..

Ayooo.. kalo nak kira kilang haram bangsa lain.. jangan kan jari tangan.. jari kaki pun tak cukup bro.. aku rasa.. nak kena pakai sempoa kot.. baru cukup he he he..

Aku perhatikan laa.. bangsa lain nii.. sebut pasal tanah nii.. mereka peduli betoi.. biarkan sekaki persegi.. mereka kira betoi-betoi.. sebab bagi mereka.. semua tuu… duit duit duit.. mereka nak geran asing-asing.. sebab mereka bole charge geran tadi.. kat bank.. bole angkat duit.. bole invest benda lain..

Kalo korang nak carik developer bangsa lain nii.. kat luar sana.. bersepah-sepah.. ada yang kecik.. ada yang besar.. tapi jumlah mereka.. ramai banget.

So tak kan.. tanah orang Melayu nii.. Cuma bole supply oksigen jee.. kekal sebagai kebun sampai ke sudah.. korang tak teringin kee.. nak upgrade tanah korang? He he he

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

SEMINAR PELABURAN PERTANIAN

Untuk makluman korang.. seminar pelaburan pertanian untuk usahawan dan syarikat swasta.. peringkat Negeri Sembilan.. anjuran Jabatan Pertanian akan diadakan..

Tempat dia : kat Dewan Majlis Perbandaran Seremban..
Pada : 13hb April 2010
Jam : Dari pukul 8pagi sampai 5 petang
Bayaran : Percuma daa

Korang semua dijemput hadir.. kita kasi ramai-ramai ini dewan

Untuk pendaftaran.. dan keterangan lanjut.. korang bole hubungi : En Daud Otheman di talian : 013 3987248

Ok laa.. bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN