Best laa sekarang nii.. sebab aku perhatikan.. ramai dah kekawan kita.. mereka dah start.. terlibat ngan pelaburan hartanah.. mereka beli tanah.. jual tanah.. ada gak yang beli tanah.. upgrade.. pastu jual balik.. bagus-bagus.. perkembangan yang amat-amat baikk

Bukan tuu jee.. ada gak yang dah start.. nak urus balik harta pusaka keluarga masing-masing.. kalo sebelum nii.. geran tanah nenek kita.. tak dee sapa yang peduli.. tanah jadi hutan.. tapi laa nii.. dah ramai yang mula sedar.. bagus broo.. bagus

Kita kasi urus bebaik tanah kita.. walaupun sekangkang kera.. pastu pelan-pelan.. baru kita upgrade tanah tadi.. nak buat housing bole.. nak buat kilang bole.. semua bole.. he he he.. untung broo

Aku syorkan laa.. kalo korang ada masalah tanah.. bagus korang rujuk terus kat pejabat tanah.. minta nasihat dari mereka.. caranya senang jee.. korang bikin satu surat.. dalam surat tuu.. korang bagi tau masalah tanah korang..

Dan Insyaallah nanti.. pihak pejabat tanah akan jawab laa surat korang tuu.. lepas tuu.. baru korang bertindak.. samada nak kena lantik juruukur kee.. nak kena lantik town planner kee.. nak kena urus pusaka kee.. ikut macam mana yang pejabat tanah syorkan.. Bukan apa.. aku pun buat benda yang sama gak.. he he he..

Tapikan.. aku perasan sangat.. buat cara cam nii.. tuan tanah lebih suka.. mereka rasa lebih puas.. sebab mereka tahu.. masalah tanah mereka.. dah nampak jalan penyelesaian..

Jadi jangan malu.. jangan segan.. coretkan masalah tanah korang.. pastu hantar kat pejabat tanah.. sonang joo..

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN