Archive for April 29th, 2010

JAWATAN KOSONG

Kami firma juruukur tanah.. yang terlibat dengan kerja-kerja ukur.. ukur kejuruteraan, ukur hidrografi, pembangunan tanah dan lain-lain

Kami sedang mencari : PEKERJA AM

Punyai Certificate/Diploma dalam ukur tanah
Sihat tubuh badan
Tahan lasak

Bagi mereka yang berminat.. sila email @ fax maklumat lengkap diri anda kepada :

JURUUKUR USAHA
NO39A JALAN SS19/6
47500 SUBANG JAYA
SELANGOR
TEL : O3 5631 1939

FAX : 03 5631 1930
EMAIL : usaha2u@gmail.com
Hubungi : Pn Nur

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN

HARTAWAN MUDA

Aku baru balik meeting sebenarnya nii.. kat Cheras ngan saudara S. Untuk makluman korang.. saudara S nii baru umur 24 tahun.. kawan blog kita gak… tapi dah start berjinak-jinak ngan tanah.. bagus betoii laa mamat nii

Alkisah ceritanya.. baru-baru nii.. dia ada beli tanah.. dari tuan tanah yang betoi-betoi terdesak.. luas tanah tuu 4 ekar.. kat area Bangi.. tapi geran masih lagi kongsi-kongsi.. harga yang dia dapat.. memang mantooopp habiss..

Dari segi lokasi lak.. tanah dia nii kat kawasan kampung.. lengkap ngan semua kemudahan.. jalan ada.. api air ada.. rumah jiran pun dekat gak

Apa yang aku paling seronok.. mamat S nii.. kreatif laa carikmodal.. dia beli tanah niii cash tau.. tak pakai loan bank pun.. tapi dia loan kat mak, bapak, kakak dan pakcik dia.. sebab katanya.. kalo beli tanah.. pakai loan bank.. interest mahal. .. kalo loan ngan family.. interest bole bincang beb.. bijak.. bijak..

Untuk tanah nii.. dia dah pun uruskan proses pindahmilik.. dan tadi.. aku tengok.. nama dia dah pun tertera dalam geran.. tahniah tahniah broo.. muda-muda lagi.. ko dah kaya

Pasni.. tugas aku lak.. nak kasi pecahkan tanah tuu.. kepada sekar-sekar.. sebab katanya.. pasni dia nak kasi sodok tanah tuu.. pastu nak kasi bersihkan.. dia mau bikin pagar.. pastu nak jual balik..

Jom kita kira sikit.. untung Saudara S nii.. he he he

KOS

Beli tanah 4 ekar : RM100K
Kos pecah geran : RM10K
Sodok tanah : RM4K
Bikin pagar : RM15K
TOTAL : RM129K

JUAL

1 ekar : RM160K
Kalo 4 ekar : RM640K

UNTUNG
RM640K – RM129K : 511K

Uyooo banyaknya untung.. setengah juta tu.. bestnya.. kayo kayo.. he he he

Dan hari nii.. baru aku perasan.. main tanah nii.. tak kira.. samada kita tua atau muda.. kalo kita dapat good info.. good deal.. pastu dapat harga mantoop… pasti kita meletup beb

Kalo laa.. budak muda pun bole berjaya… korang macam mana?

Oklaa.. byeeee

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN