Hari nii.. aku ada meeting ngan Mr L.. seronok borak ngan dia nii.. banyak benda baru.. aku blaja

Mr L nii ada banyak tanah.. dan banyak tanah dia.. dulu-dulu dia beli.. kawasan pedalaman.. tak dee jalan pun.. tak dee api air pun..

Apa yang Mr L ni buat.. sebelum dia beli satu-satu tanah.. dia lantik juruukur dulu..  kasi ukur sempadan tanah tu dulu..  ukur topografi tanah tuu.. carik sempadan jalan nak ke tanah tuu

Kalo semua ok.. baru dia beli.. lepas dia beli tanah tuu.. setiap hari.. dia mesti datang tanah tuu..  walaupun 10 minit.. dia lepak kat tanah tuu.. dia kasi angan-angan sikit.. mimpi-mimpi sikit.. kononya nak kasi aura tanah tuu datang.. he he he

Pastu.. dia pun mulakan operasi membersih.. mula-mula tu.. dia kasi sodok rezab jalan dulu.. pastu sodok lak tanah dia.. kasi bersih semua belukar.. sampai nampak terang..

Bila dah terang.. dia start lak bikin pagar.. pagar lak.. pakai zink second hand jee.. nak jimat laa katakan.. pastu dia beli kaben 2nd hand.. letak sebijik dua kat tanah tuu

Pastu.. dia apply lak api air.. kasi sambung sampai tanah dia.. menurut kata Mr L.. tanah mesti ada api air.. malam mesti mau terang.. baru ada ummpphh.. baru itu tanah ada value.. tak dee itu api air.. no value..

Last sekali.. baru dia bikin jalan.. jalan pun bukan jalan bertar nii.. jalan letak batu-batu terbuang jee.. asalkan kreta bole masuk.. cukup sudah

Bila semua dah ada.. dia ajak bebudak Indon dia.. tido kat tanah tuu.. lepak malam-malam.. sambil minum kopi..

Pastu.. dia carik penyewa laa.. kasi sewa ituu tanah.. jadi bulan-bulan.. bole makan sewa..  bila value tanah tuu naik.. dia kasi OD itu tanah..

Kalo laa.. orang lain dah lama buat stor haram.. orang kita.. bila nak mula?

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN