Sejak dua menjak nii.. kita orang agak sibuk.. buat kerja-kerja ukur.. untuk program pemutihan kilang haram..

Banyak beb kilang haram nii.. merata-rata.. kat Sepang ada.. Klang ada.. Gombak ada.. Hulu Langat ada.. pendek kata.. banyak laa

Kilang-kilang haram nii berlaku.. sebab dolu-dolu.. tuan-tuan kilang nii.. mereka buat kilang.. kat tanah yang bukan dizoonkan sebagai kawasan kilang.. mereka main belasah jee.. kat tanah pertanian pun mereka hantam buat kilang

Mula-mula tuu.. kecik jee kilang dia orang.. pekerja pun sorang dua jee.. tapi lama-lama.. bisnes mereka semakin baik.. kilang mereka jadi besar.. pekerja pulak dah beratus-ratus..

Bila dah macam nii.. pihak berkuasa jadi serba salah.. nak roboh salah.. tak roboh pun salah.. kalo roboh..  macam mana lak nasib pekerja yang ramai-ramai tadi.. kalo tak roboh lak.. kilang tuu.. kilang haram.. ayooo pening ooo

Jadi tugas aku.. kasi ukur kilang-kilang tuu.. ambik maklumat kilang tuu.. tentukan sempadan kilang tuu..   bagi info tuu kat townplanner.. kira kerja kita orang nii.. sebagai informer laa.. he he he

Apa pun… aku betoi-betoi bangga kali nii.. dalam perpuluh-puluh kilang haram yang kita orang ukur.. ada terselit..  sorang tuan kilang Melayu.. Alhamdulilah… bagus-bagus.. sebab susah beb.. nak jumpa tuan kilang haram Melayu nii..

Korang jangan bimbang.. Insyallah.. lepas program pemutihan nii nanti.. kilang-kilang korang.. tak haram lagi.. halal sudah.. pastu nilai tanah korang.. naik gila-gila sudah.. manyak syoookkk ooo

Apa laa sangat bayar premium tanah tuuu… berbanding faedah besar yang korang dapat

Ok laa.. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN