Hari nii.. aku lepak kat Alor Star.. gi pusing-pusing Alor Star.. he he he.. kita orang ronda sini.. ronda sana

Dan malam tadi.. kita orang ada makan busar.. pak su kita orang belanja.. semua turun beb.. toknek ada.. tokwan ada.. semua family turun.. budak-budak ada.. ayooo ramai sungguh laa.. meriah betoi

Tengah dok makan ramai-ramai tuu.. aku terfikir.. alangkah bagusnya.. kalo laa pihak PNB.. bole naikkan.. jumlah simpanan maksimum ASB kita.. dari 200K ke  500K.. untuk setiap individu.. kan bagus..

Sebab aku rasa.. tahap maksimum 200K nii.. dah lama dah.. dan sampai hari nii.. jumlah maksima tuu.. pihak PNB tak naik-naikkan lagi

Ngan kadar inflasi kita.. yang tinggi.. harga barang mahal.. tol mahal.. semua naik.. tapi jumlah simpanan maksima ASB kita tak naik.. aku rasa.. macam tak kena laa pulak.. sebab ASB.. hanya untuk bumiputra.. nak tolong bumiputra.. jadi aku rasa.. tak salah.. kalo pihak PNB.. bole fikirkan perkara nii

Walaupun kita ada.. banyak amanah saham yang lain.. ASW ada.. DIDIK ada.. mutual fund lain ada.. tapi special ASB nii.. bank bole bagi kita loan.. tuu yang kita seronot tuu…

Orang macam kita.. yang ada modal ciput-ciput nii.. tapi kita suka inbest dalam hartanah.. beli rumah jual rumah.. beli tanah jual tanah.. kalo laa pihak PNB bole naikkan jumlah maksima tuu.. aku percaya… benda nii.. akan banyak membantu

Untung jualan rumah kita.. kita bole masukkan dalam ASB.. kita kasi penuhkan kaw kaw.. pastu kita kasi OD.. pastu kita inbest balik kat hartanah lain.. akhirnya nanti.. sewa kita dapat.. untung jual rumah kita dapat.. dividen ASB kita dapat.. pasif income pun kita dapat.. syokk tuu

Kalo laa.. orang lain bole menuntut macam-macam.. ehh tak kan kita dok diam kot?

Fikir-fikirkan .. bye bye

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN