Satu benda.. yang aku rasa.. bagus aku syer ngan kekawan semua  ialah.. kalo korang terlibat ngan investment hartanah.. pastikan hartanah yang korang invest tuu.. mesti ada geran individu.. mesti ada hakmilik strata

Benda nii penting sangat beb… kalo tak dee.. akan datang korang akan susah beb..

Kita akan susah kalo nak refinance.. pastu susah nak pindahmilik.. pastu susah nak tahu sempadan.. macam-macam lagi laa

Benda nii bole berlaku.. kalo dalam investment tanah.. korang beli tanah geran kongsi-kongsi.. satu geran banyak tuan.. pastu geran tadi sorang jee yang simpan.. sempadan tanah antara tuan-tuan tanah tak jelas.. aku syorkan sangat.. kalo korang bole elak beli tanah macam nii.. bagus elak laa..

Benda nii bole berlaku gak.. kalo kita beli rumah dari pamaju yang hampeh.. kalo kat Selangor nii.. banyak pemaju.. dia orang buat rumah.. rumah siap.. pembeli dah duduk bertahun-tahun.. tapi geran individu bagi setiap rumah tuu.. dia orang tak buat..  nii pun satu hal gak

Bagi kes kondo.. apartment.. rumah flet lak.. rumah dah siap.. tapi hakmilik strata tak dee..

Ayooo banyak kes macam nii oo… hati-hati ekk.. aku perhatikan.. banyak hartanah yang lokasi cun-cun pun.. tapi geran atau strata tak dee beb..

Semua nii bole berlaku.. banyak sebab laa.. kadang-kadang tuu.. pemaju bankrap..  bila pemaju dah bankrap.. korang paham-paham laa.. mana mampu dia orang nak buat semua benda nii.. akibat dia.. rakyat gak yang susah kan..

Selain tuu.. projek housing tuu ada masalah tanah.. ada pemaju.. dia orang main bulduzz jee buat rumah.. main hantam jee.. premium tanah tak bayar.. cukai tak bayar.. tapi target dia orang.. nak buat sale jee.. siap jee rumah.. dia orang tinggal… benda nii pun ada beb..

Kalo strata lak.. macam-macam hal.. bangunan salah laa.. masalah tanah laa.. bangunan terbengkalai laa.. macam-macam beb

Sebab tuu.. aku pesan kat diri aku ngan kekawan semua.. kalo kita nak invest.. pastikan kita invest.. kat pemaju yang ada nama.. yang kuat.. repotasi bagus.. Insyaallah selamat

Selain tuu.. kalo korang nak main landed property.. geran mesti ada.. baru invest.. kalo tak dee.. jangan ooo.. rugi ooo.. akan datang pening ooo

Ok laa geng.. salam

INGAT TANAH, INGAT JURUUKUR, HAFIZAL AHLAN