Hari nii aku nak syer ngan korang pasal emas.. bukan apa kekawan.. bagi aku laa.. bagus gak kita ambik tahu.. benda lain sikit.. selain kita main tanah.. beli tanah jual tanah.. beli tanah upgrade tanah.. benda emas nii pun kena tengok-tengok gak

Main emas nii.. tak laa sesusah main tanah.. hanya kalo korang ada duit.. pastu duit korang tuu.. korang tak pakai.. aku syorkan sangat.. bagus korang simpan dalam bentuk emas

Mulakan ngan seurat atau seketul emas pun tak pee.. apa yang lebih mustahak.. korang mula monitor pergerakan naik turun emas

Percaya laa kekawan.. kalo korang main tanah.. beli tanah jual tanah.. beli rumah jual rumah.. mau tak mau.. korang mesti terlibat gak ngan emas nii

Maksud aku macam nii.. katakan korang ada tanah.. pastu korang sewakan.. katakan lak.. korang ada rumah.. korang sewakan gak.. jadi hasil duit sewa yang korang dapat setiap bulan tuu..  mungkin sebahagian korang bayar instolmen bank.. dan selebihnya adalah pasif income korang

Masalahnya.. pasif income korang tadi tuu.. korang nak simpan kat mana? pastu lak korang nak simpan dalam bentuk apa?

Kalo pasif income korang banyak.. pastu lak loan korang senang dapat.. kira ok laa.. maksud aku.. korang bole kumpul sebulan dua.. pastu korang bole terus invest kat property lain lak

Tapi kalo macam aku.. pasif income sikit.. bank pun dah tak mau bagi loan dah.. kalo bagi loan pun ciput sesangat.. sekitar 50% jee dari harga rumah.. masalah tuu broo.. aku percaya.. bukan aku jee ada masalah nii.. tapi ramai kekawan lain yang ada 2 bijik property dan lebih.. mesti korang hadapi masalah yang sama

Aku setuju.. kita bole simpan kat ASB.. tapi korang tahu.. betapa ramai kekawan blog kita nii.. ASB mereka dah pun penuh.. dah full broo.. dah maxsimum.. dah tak bole masuk lagi dah

Jadi kumpulan yang ada masalah nii.. apa yang mereka buat.. mereka carik alternative lain.. mereka invest kat emas lak.. pasif income setiap bulan yang mereka dapat tuu.. mereka beli emas.. simpan emas.. sementara tunggu duit pasif income tadi jadi banyak..

Aku tak tahu laa.. samada apa yang mereka buat nii bagus atau tak.. Cuma kalo tengok perkembangan emas.. untuk 5 tahun sebelum nii.. 10 tahun sebelum nii.. nampak macam bagus sesangat broo..

Pastu lak.. bila emas dia orang nii dah banyak.. nilai pun dah naik.. modal pun dah besar.. mereka nii akan masuk balik dalam hartanah broo.. tapi kali nii.. mereka main hartanah yang memahal.. ini game dia orang broo..

Sebab tuu kekawan.. aku tak tahu laa.. apa yang aku syer nii.. bagus atau tak untuk korang.. Cuma mana-mana yang baik tuu.. korang ambik laa.. mana yang tak baik tuu.. korang letak tepi aaa..

Ok laa kekawan.. salam

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL