Untuk hari nii.. aku nak syer ngan korang pasal tanah freehold.. bukan apa kekawan sebab semalam klien aku.. Si S sudah bising daa.. tanah freehold.. pegangan selama-lamanya.. yang dia beli dari sorang apek.. tapi bila dia buat pindah milik kat pejabat tanah.. geran baru yang didaftarkan.. sudah jadi tanah Rezab Melayu daa.. ayooo yooo  

Al kisah ceritanya macam nii.. baru-baru nii Si S beli 2 ekar tanah kat Hulu Langat.. dia beli dari sorang apek nii.. tanah tuu tepi jalan besar.. lokasi cantik.. sebelah-sebelah tanah lak.. dah ada rumah..

Bila dia dapat lubang tanah nii.. Si S happy laa.. dia pun buat laa carian kat pejabat tanah.. pastu buat semakan zooning tanah kat MPKj.. nak semak zoon tanah dia tuu.. apa potensi projek.. yang dia bole buat atas tanah tuu.. dan dia dapati.. tanah tuu bole bikin rumah

Jadi dia pun setuju laa.. beli tanah tuu dari si apek tadi.. sebab Si S nampak.. kalo dia nak jual balik tanah tuu.. market dia besar.. harga mahal.. sebab semua bangsa bole beli tanah tadi

Korang paham laa.. kalo beli tanah freehold nii.. harga dia mahal.. kalo nak bandingkan ngan tanah Rezab Melayu.. tapi sebabkan freehold.. Si S gagahkan jugak

Dia pun buat laa urusan S&P.. buat laa bayaran semua.. pastu buat pindahmilik.. tapi alangkah terkezzzuut beruknya si S.. bila dia dapati.. geran tanah tadi.. sudah jadi tanah Rezab Melayu daaa.. adoooiiii

Si S tak puas hati.. dia pun buat laa semakan kat Pejabat Tanah Hulu Langat.. kot-kot laa pihak pejabat tanah.. tersilap daftar geran tanah dia

Tapi keputusan yang dia terima amat menyedihkan broo.. tanah yang Si S beli tadi.. sudah termasuk di dalam kawasan rezab Melayu.. maksudnya kalo tanah tadi.. dijual antara Cina – Cina.. Cina – India.. Cina – bangsa lain.. tanah tuu masih lagi tanah freehold

Tapi bila tanah tadi.. dibeli oleh orang Melayu.. secara otomatik.. tanah freehold tadi.. akan jadi tanah Rezab Melayu..

Sebab tuu kekawan.. aku pesan diri aku.. aku pesan kekawan semua.. kalo kekawan nak beli tanah.. kasi semak semua info.. semak betoi-betoi.. pastu baru beli.. tak mau laa.. kita keluar duit ratus ribu.. juta-juta.. tiba-tiba hasil dia.. tak seperti yang kita harapkan.. jadi hati-hati kekawan

Ok laa.. salam

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL

Popularity: 13% [?]