Untuk hari nii… apa kata jom kita sama-sama tengok harga emas.. untuk jam sekarang nii.. harga emas sekitar USD1790/oz.. oiiikkkk mahalnya

Masa aku mula-mula bising ngan emas dulu.. harga emas waktu tuu sekitar USD1300/oz jee.. sekarang nii sekitar USD1790/oz.. ayoo banyaknya naiikk.. naik 1790–1300 / 1300 x 100 = 37% tuu

Bagi sapa yang beli emas dulu tuu. Sekarang nii korang senyum lebar laa.. tak yah pun tunggu sampai hujung tahun.. tunggu dividen tuu.. tunggu dividen nii.. tapi sekarang nii.. kalo korang jual emas korang tuu.. korang dah untung banyak dah..

Bagi aku.. aku tak nampak.. 37% tuu satu jumlah yang besar.. kalo kita bandingkan dengan mereka yang berniaga.. mereka yang niaga.. ganas broo.. kadang-kadang tuu.. layan projek 2 tahun.. untung 100% pun ada.. modal 500K.. untung 500K.. lagi ganas broo.. he he

Tapi kalo kita bandingkan 37% tadi ngan dividen amanah saham.. simpanan tetap.. dividen saham-saham BSKL.. 37% tuu.. kira satu jumlah yang besar broo.. bukan senang company-company nii nak bagi dividen sebanyak tuu bro.. banyak tuu

Bila aku tengok kadar kenaikan emas nii.. aku teringat strategi saudara M.. korang tahu.. dulu saudara M sanggup refinance balik rumah dia broo.. untuk dapat RM250K.. pastu ke semua duit refinance tadi.. dia kasi beli gold broo.. dan hasilnya sekarang nii… ayooo amat berbaloi baloi

Apa yang best main emas nii.. selain main emas untuk dapatkan sikit untung.. tapi yang lebih seronok ialah.. kalo terjebak main emas nii.. mau tak mau.. kita mesti nak ambik tahu perkembangan financial dunia broo..

Apa terjadi kat ekonomi US, Spain, Italy, Portugal, Belgium, Ireland dan lain-lain laa.. sebab lagi teruk financial negara dia orang.. lagi mahal harga emas broo.. he he

Ok laa.. jom tengok-tengok harga emas.. www.kitco.com.. jom jom

Salam

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL