Anak-anak ku.. main.. gaduh.. ketawa.. menangis itu game anak-anak aku.. yang lain dia orang tak pandai lagi..  maklum laa.. masing-masing kecik-kecik lagi.. apa laa dia orang tahu.. main jee laa

Apa pun aku syukur sangat.. Alhamdulilah sangat..  dah 4 orang anak-anak aku… semua nya hero-hero lak tuu

Bagi korang yang dah berkeluarga.. korang perasan tak.. mungkin dalam reramai anak korang tuu.. mungkin ada salah sorang anak korang tadi.. yang pandai mintak.. dia pandai laa pujuk korang.. nak beli ais krim laa.. nak beli gula laa.. kira kalo dia bukak mulut jee.. korang jemmm laa.. he he

Modus operandi budak-budak nii.. mula-mula tuu dia orang manja-manja ngan korang dulu.. pastu dia puji-puji korang.. pastu siap laa.. satu-satu dia mintak kat korang.. nak KFC.. nak McD.. nak ais krim.. macam-macam dia orang mintak.. he he

Kira kalo korang tak belikan untuk bebudak tuu.. bole nangis guling-guling oooo.. satu taman bole dengar suara dia orang oooo… satu kondo bole bergegar ooo.. he he

Bagi aku laa.. bagi korang yang ada masalah anak macam nii.. aku nampak.. nii bukan masalah.. tapi nii satu anugerah besar untuk korang.. bukan senang nak dapat anak-anak macam nii.. pandai pujuk.. pandai promote.. pandai explain.. pandai mintak..

Kira budak-budak nii.. tak ubah macam bisnesman tau.. kalo kat luar sana.. nii laa kerja salesman.. pujuk.. promote.. explain.. pastu buat sale..

Budak yang pandai mintak.. besar nanti dia ada potensi besar buat bisnes ooo.. sebab sikap semulajadi dia dari kecik dah macam tuu.. ada ciri-ciri peniaga yang hebat..

Cuma tugas kita sekarang nii.. kasi polish sikit teknik dia orang tuu.. kalo sebelum nii… dia orang mintak.. dia orang  explain 5 minit jee.. nangis-nagis sikit.. korang dah kalah.. tapi pasni.. kasi psycho bebudak tuu dulu.. emmm buat macam mana kita selalu deal ngan salesman.. tapi salesman versi budak-budak laa.. he he

Insyaallah ngan cara nii.. bebudak yang suka mintak-mintak nii.. bukan masalah lagi untuk korang.. tapi ianya satu anugerah besar untuk korang.. Insyaallah

Ok laa..

Salam

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL