Hari niii aku nak share ngan korang pasal tanah lak.. bukan apa kekawan.. hari ni aku seharian dengan abang A.. layan abang A dari pagi sampai ke petang..

Orang lain.. cuti-cuti nii.. bole lepak-lepak ngan family.. aku lak.. sibuk  laa dengan klien.. site visit.. site visit.. site visit.. he he

Al kisah ceritanya macam nii.. dulu abang A nii sorang kakitangan kerajaan.. bila jadi kakitangan kerajaan.. korang paham jee laa.. waktu tuu gaji pulak kecik.. sedangkan belanja banyak.. dengan belanja anak lagi.. rumah lagi.. isteri pulak tak kerja.. poning kepala abang A

Untuk atasi masalah abang A.. apa dia buat.. dia jadi agen hartanah.. dia jadi broker bro.. ada orang nak jual rumah.. nak jual tanah.. dia tolong iklankan.. dia tolong jualkan

Bila property tadi terjual.. komisen yang dia dapat.. dia tak belanja.. sebaliknya dia kasi kumpul duit tuu broo..  

Pastu apa dia buat.. hasil komisen yang dia dapat tadi.. dia start invest.. beli tanah rezab melayu yang murah-murah.. masa tuu abang A bagi tau.. tanah 3 ekar area Bangi.. Sg Merab.. Dengkil, bole beli dengan harga RM2K jee broo..  tak de sapa nak tanah Rezab Melayu nii

Pastu.. apa lagi.. dia kasi sodok tanah tuu… semak-semak kasi bersih.. pastu dia kasi jual balik dengan harga lebih mahal..

Dan ia ulang-ulang benda nii banyak kali.. untung komisen kasi simpan.. beli tanah rezab melayu.. kasi bersihkan tanah.. pastu jual balik dengan harga mahal

Ada tanah yang dia jual balik.. ada pulak yang dia simpan..

Untung gila buat benda nii broo.. korang tahu.. untuk hari nii jee.. aku sempat tengok 6 keping tanah abang A.. kayo.. kayo broo

Yang best tuu.. bila sampai site jee.. abang A siap bagi tau lagi.. harga tanah yang dia beli dulu.. ada yang  5 ekar cuma RM5K jee.. ada 3 ekar cuma RM2K.. ada 8 ekar RM7K.. murah gila harga tanah 30 tahun dulu kan broo

Aku maleh nak crita panjang.. jom kita kira sikit.. untung abang A nii

KOS

Beli tanah 5 ekar.. tanah rezab Melayu..  : RM5K

Cukai tanah katakan RM30 setahun x 30 tahun : RM900

JUMLAH : RM5900.00

NILAI

Tanah abang A.. banyak kat area Bangi.. hari nii tanah sekitar Bangi.. paling murah pun dalam RM150K sekar

Kalo 5 ekar x 150K sudah : RM750K

UNTUNG

Kalo abang A jual tanah dia hari nii.. dia akan untung

RM750,000 – RM5900 / 5900 X 100 : 12612%

Kalo bahagi 30 tahun adalah 12612/30 : untung 420% setahun..

Ayooo yooo broo.. kayo kayoo

Bestkan broo main tanah nii.. beli tanah.. pastu simpan jee.. tak yah buat apa-apa pun.. tapi sekali jual.. ambik ko.. untung gila.. he he

Ok laa broo.. fikir-fikirkan.. salam

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL

Popularity: 16% [?]