Hari ni aku nak share ngan korang pasal “ibu”.. bukan apa kekawan.. sebab hari nii.. aku seharian temankan mak aku kat hospital.. sebab hari nii mak aku operate mata

Al kisah ceritanya macam nii.. 2 bulan lepas.. sebelum kita orang pergi umrah.. mak aku complain.. mata belah kanan dia tak nampak.. pada mula tuu.. aku ingat.. mak aku main-main.. nak gurau ngan aku.. kesannya betoi-betoi dia tak nampak broo

Baru aku blaja.. kesannya bila tengok pakai sebelah mata nii.. bila jalan tuu.. susah sangat nak bezakan tinggi rendah.. jadi jalan pun tak leh nak laju..

Untuk atasi masalah tuu.. sebelum nii.. kita orang dah 3 kali jumpa pakar mata.. check punya check.. doctor bagi tahu.. dalam bebola mata mak aku.. penuh dengan darah daa.. ada pendarahan dalam mata kesannya

Punca pendarahan dalam mata nii.. doctor bagi tahu.. ada banyak sebab.. salah satu factor.. adalah factor usia.. pastu mungkin gak diabetis dan lain-lain lagi

Jadi pagi tadi.. alhamdulilah sangat-sangat.. mak aku dah pun selamat jalani pembedahan mata.. dan sekarang nii.. mak aku sudah jadi macam lanun daa..  sebelah mata buka.. sebelah mata tertutup.. he he

Kekawan.. sepanjang aku uruskan mak aku nii.. terlalu banyak benda baru aku blaja kekawan..

Aku blaja :

Masa kita kecik.. mak kita.. tak dee pun rasa malu.. untuk pimpin tangan kita.. sekali pun kita nii nakal.. kita nii buas.. lari sini sana.. tapi.. bila mak tadi dah tua.. macam mana kita?

Masa kita kecik.. bila kita demam.. mak cepat-cepat bawak kita jumpa doctor.. tapi bila dia tua.. macam mana kita?

Bila anak sakit.. mak sanggup bergolok gadai.. untuk pastikan.. anak-anak mereka dapatkan rawatan yang terbaik.. jumpa doctor yang terbaik.. tapi.. bila mereka tua.. kalau mereka sakit.. macam mana kita?

Bila kita berjaya.. kita untung berniaga.. kadang-kadang kita lupa mak.. tapi bila kita jatuh.. kita carik dia

Kalo hari nii.. kita doa untuk anak-anak kita.. kesannya mak kita juga.. buat benda yang sama untuk kita.. dan kalo kita bole dengar doa mak tadi.. pasti.. gerenti.. berlinang air mata kita kekawan..

Ok laa.. salam

Klik LIKE tanda belajar

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL