Hari nii aku nak share ngan korang lak pasal “silap melabur”..  apa yang aku maksudkan ialah macam nii..

Kita salah pilih lokasi hartanah.. akibat dia nilai hartanah tak naik.. sewa susah..

Kita salah beli saham.. akibat dia kita rugi katak..

Kita salah beli tanah.. tanah yang kita beli tak boleh nak tukar syarat..    

Korang ada tak pengalaman buat salah yang lebih kurang macam ni? Pedihkan.. aku percaya.. susah sangat nak gambarkan perasaan tuu kan 

Bukan rugi sikit-sikit.. kadang-kadang tuu cecah juta ringgit 

Dan lebih teruk lagi.. bila kawan-kawan.. bila isteri.. bila family.. semua hamtam kita.. kutuk kita kaw-kaw.. lagi laa sedih kan.. rasa geram jee kan 

Kita melabur sebab nak ubah nasib keluarga.. sebaliknya benda lain yang kita dapat.. 

Bagi korang ada pengalaman macam nii.. aku pesan diri aku sendiri.. aku pesan korang semua.. stop dulu dari melabur.. ambik sikit masa.. kasi sikit tenang.. solat dan muhasabah diri 

Nii laa waktu terbaik untuk kita kenal diri kita sendiri.. nii laa masa terbaik untuk belajar sesuatu yang baru.. dan ni la waktu terbaik untuk asuh otak untuk berfikir 

Jangan kita marah-marah.. dan jangan rasa diri drop.. jangan cakap kita gagal.. sebaliknya katakan.. “Aku belajar 1000 teknik yang kurang tepat untuk bina kekayaan” 

Kalo laa syarikat yang diurus oleh mereka yang pakar.. syarikat tersenarai dalam BSKL pun bole rugi…. apa sangat laa kita nii.. pelabur cabuk.. betoi tak kekawan? 

Pengalaman aku.. untuk kita bangkit balik.. bagus jumpa mentor.. bincang dengan mentor..  kaji kesilapan kita.. dan bincang cara terbaik untuk kurangkan  kerugian tadi 

Solat.. doa.. baca Quran.. mengaku pada Allah yang kita nii tak pandai.. kita tak cerdik.. kita nii bodoh.. mohon sesungguh.. agar Allah bagi jalan keluar 

Pada waktu yang sama.. belajar main game CASHFLOW101.. main banyak kali.. main dengan mentor.. sampai kita expert.. sambil tuu.. baca buku motivasi 

Lepas tuu fokus pelaburan kita kepada pasif income.. dan bukan kepada capital gain.. maksud aku.. focus kepada usaha yang kita susah sekali.. penat sekali.. lepas tuu.. kita makan untung jeee.. tak kisah laa.. macam invest rumah sewa.. bagi talk.. buat seminar.. tulis blog.. focus kat dividen amanah saham.. jadi agen hartanah.. MLM dan lain-lain 

Percaya laa kekawan.. mereka yang pernah rasa gagal jee.. mereka nii akan lebih pandai bersyukur 

Klik LIKE tanda setuju 

Ok laa kekawan.. salam 

INGAT TANAH, INGAT EMAS, INGAT HAFIZAL